Slutresultatet för Sniglar

Skötbord Sniglar
Äntligen är skötbordet färdigt! Det har målats, sytts sidoskydd, monterats låda och jag har fixat en avställningshylla. Jag är nöjd med resultatet och det passar perfekt i badrummet. Det enda jag är lite skeptisk till är skötbädden som är något stor, men den kanske går att fixa till.

Idag har vi varit på ett tredje tillväxt-UL och den lille växer enligt sin kurva. Vikten nu är ca 2,5 kg och beräknas vara 3-3,2 kg vid födseln. Ska bli kul att se om så blir fallet!

4 kommentarer:

  1. Hej där.. vad fint ditt skötbord blev=)
    Håller på att fixar vårt just nu och hitta din blogg då jag sökte inspiration.
    Tänkte höra vad det är för låda du satt under?

    Sedan tänkte jag tippsa, har samma problem med skötbädden, men har sett vissa som har skötbädd från polka dott och dom passa perfect.
    Hoppas din lill* kommer snart=)

    Mvh Johanna
    loveyummey.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Tack! Lådan är från IKEAs serie Komplement som hör till garderobsstommen PAX. Det finns även trådbackar, men jag tyckte det blev snyggare med en vit låda. :)

    SvaraRadera
  3. Vad snyggt det blev!:)
    Jag håller med på att fixa skötbordet här hemma, har hunnit måla det än så länge.
    Tänkte höra med dig hur du satte fast tyget och lådan, har köpt en likadan nämligen!:)
    Grattis till eran lilla pojk!

    MVH Jenny!


    www.waiting4u.devote.se

    SvaraRadera
  4. Tyget är fastsatt med självhäftande kardborrband. På tyget behöver man dock sy fast det för det kan lossna efter ett tag.

    För lådan behöver du träbitar som är 1,5x5-6 cm som du skruvar fast i skötbordet på lämplig höjd. Sedan får du mäta ut hur djupt du vill ha lådan och montera skenorna.

    Lycka till!

    SvaraRadera