Mage, rumpa, lår och höfter

Så var det dessa extra graviditetskilon som många har kvar efter graviditeten... För min del sitter överskottet runt magen och det är något jag inte trivs med! Alla säger att det försvinner, men att det måste ta sin tid eftersom amningen kräver en del extra. Självklart är det inte hälsosamt att gå ner i vikt för fort (amning eller inte) så jag tänkte börja med att äta mer enligt GI. För att få lite bättre koll på hur mycket förbrukar och äter har jag gått med i GI Viktkoll.

Målet är att gå ner 10 kg totalt och max 0,5 kg/ vecka. Ett plus med programmet är att man kan lägga till amning som en aktivitet så att man också "äter upp" dessa kalorier. Eftersom jag avvaktar med löpning ett tag till så består konditionsträningen av raska promenader med barnvagnen.

En annan positiv effekt jag hoppas uppnå är att sötsuget försvinner! Lillkillen får ont i magen då jag äter smågodis så jag hoppas kunna sluta med det helt (idag tar jag enbart någon liten bit).

Målvikt: 65 kg (nu 75 kg)
Midjemått: 80 cm (nu 96 cm) mäter i navelhöjd

Dagens träning: Rask promenad, 60 minuter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar